Position Paper 22 april 2014; Zuinig op zorg voor diabetes

Met diabetes kun je in principe alles… als je maar weet wat jouw lichaam aan kan én je op tijd maatregelen treft waarmee je je bloedglucosespiegel in balans houdt. Met andere woorden: als je de diabetes maar onder controle hebt.

‘Diabetes onder controle’ dat is het ultieme doel van alle partijen die betrokken zijn bij de diabeteszorg en die deze position paper onderschrijven: Nederlandse Diabetes Federatie (NDF), Diabetesvereniging Nederland (DVN), Beroepsorganisatie voor diabeteszorgverleners (EADV),  Nederlandse Vereniging van Praktijkondersteuners (NVvPO), Nederlandse Vereniging voor Klinische Chemie en Laboratoriumgeneeskunde (NVKC), Diagned en FHI (fabrikanten en leveranciers van diabeteshulpmiddelen), Diabeter (nationaal expertise centrum voor diabetes).

Samen streven zij naar doelmatige diabeteszorg. Dat wil zeggen: veilige regulering van de bloedglucosewaarden met de juiste hulpmiddelen voor de juiste patiënt.

Gepubliceerd op:  23 april 2014 1180 x bekeken